Långpromenad utan kadaver
Imorse på morgonpromenaden så hade jag Nova lös, när man flyttat till stan så har man blivit fegare med att släppa henne då det är folk och djur överallt. Men imorse så var det rätt lungt runt bölesholmarna så tänkte att hon skulle få springa lite lös men då passar hon såklart att på att hitta det äckligaste fiskkadavret att rulla sig i.. Nu ikväll så hade jag långlina på henne för att jag inte ville att hon skulle rulla sig i något nu när hon är nyduschad, blev en längre runda runt ängarna, tog ca 1,5 timme med lite fotostopp också. Hon skötte sig fint.

Väntar tålmodigt på att damen ska löpa också, då hon löpte kring denna tid förra året så jag hoppas det kommer igång snart då hon är så ojämn i sitt temprament. Vissa dagar så är hon en pärla och lyssnar på allt man säger och ibland så är det som hon har miljarder spöken i huvudet och glömmer allt.. Dock så är hon även i den psykiska könsmognaden just nu kan jag tänka mig. Den bruka ju bryta ut när dom är kring är 2 år. Har inte riktigt tålamodet för att bråka med henne om saker hon kan och vet hur hon ska reagera på i vanliga fall då även jag har hormoner som spökar och mitt tålamod vissa dagar är Noll.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress