v 36 (v.35+3)
Dessa bilder känns väldigt gamla då jag är i v 38+3 idag.. haha. Har hänt så otroligt mycket bara på de senaste veckorna. 

Då det är slutet på denna graviditet så hade jag tänkt att sammanfatta allting lite kort. 

* Första "tecknet" som jag uppfattade att jag kanske var gravid var att jag vräkte i mig en hel chokladkaka (marabou non-stop). Vilket är vääääldigt konstigt för att vara jag. Är ingen "gottegris" och äter aldrig upp en hel chokladkaka själv, tar nån bit i vanliga fall och sen är det bra. 

* Från det att jag märkte att jag var gravid till v 12 ungefär så var jag så sjuukt trött. Minns så väl att det var så plågsamt att ta sig till jobbet på morgonen och att köra bil. Somnade direkt då jag kom hem även fast jag inte jobbade heldagar varje dag.. Så den där tröttheten var allra jobbigast. Har haft tur att jag har knappt mått dåligt, hade lite illamående på morgonen, men det löste jag med att småäta något direkt jag vaknade och då försvann det.

* Har och har haft ordentliga humörsvängningar, från att vara glad och sen bli jätteledsen för ingenting. Vissa dagar satt jag bara och grina och jag visste inte varför. Kunde störa mig på småsaker och fick sådan ångest då jag ibland lät så otrevlig mot Anton. Kunde inte se filmer som handlade om familjer, typ att någon förälder går bort eller ett djur dör. 

* Åt väldigt mycket passionsfrukt efter ultraljudet i v 18. Men egentligen så var de mest att jag har sagt till mig själv att jag ska minst äta två frukter varje dag under tiden jag är gravid så var egentligen inget behov jag hade tror jag. Gott var det men inget jag inte kunde vara utan. Då har det mest varit mejeriprodukter, som mjölk och fil. Framförallt A-fil, helst ekologiskt. Dricker det bara ur glaset som det är, sååå gott!

* Har hittills gått upp exakt 18 kg, från 56 - 74 kg. Får se om det stannar av nu eller om jag går upp ännu mer i vikt. Har gått upp mycket men tror jag hade gått upp mer om jag inte hade haft Nova om jag ska vara ärlig. Har man hund så måste man ut även fast man är trött som ett as.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress