Trött på detta regn..
Vaknade imorse väldigt tidigt av att det var bra väder, härligt! För man blir verkligen seg och nere av allt detta regn som varit.. Så hoppas det håller i sig och vänder nu så det blir sol, åtminstone till midsommar. Då är planen att vi ska vara i Åkertjärn hela helgen.

Annars så rullar det på. Skrev medicinprovet förra veckan och jag fick ett godkänt på kursen! Så det känns så otroligt skönt att första delen av skolan är bortgjord nu. Har även krigat lite med försäkringskassan under förra veckan angående mammapenningen, vilket dom ansåg att jag skulle få lägsta på. Men eftersom att en massa månader inte var inräknade som jag har jobbat tidigare så förändrar det en hel del hoppas jag. Lämnade iaf in dessa papper idag så nu väntar jag på ett nytt beslut från dom och jag hoppas på det bästa. 

Var hos barnmorskan förra veckan också och bebis växer helt enligt kurvan. Magen börjar bli stor nu och jag känner mig väldigt osmidig.. och större kommer jag bli.. haha. Sparkarna har även börjat bli starkare, ibland är det inte så sköna sparkar bebis får till. Men det jobbigaste är nog att det tar evigheter innan jag somnar nuförtiden och att då när jag väl somnat så sover jag oroligt och vaknar astidigt. Att jag börjat känna av foglossningen rätt bra är inte heller någon hitt, får så dåligt samvete då jag inte orkar gå längre rundor med Nova vissa dagar. Just idag så kändes det bra, men då när jag har gått den där längre rundan så känns det verkligen sen.. Men det är ju bara två månader kvar nu! Så det börjar närma sig!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress