Nytt objektiv
Har köpt mig ett nytt objektiv, ett sigma 10-20mm. Lite knepigt då autofokusen inte riktigt fungerar klockrent, så man måste fokusera manuellt. Inte särskilt ljusstarkt vilket märks då man måste höja ison rejält jämfört med min 50 mm med 1,8 bländare. Har knappt hunnit fota med detta objektiv så har väl inte riktigt få grepp om det än men har hört gott om det så.. Ska testa lite mer nån dag framöver.
 
Vad händer annars i mitt liv.. Jo, Nova hon är numera ensam i lägenheten numera på dagarna. Vilket går jättebra, hänt en olycka.. (att hon har bitit sönder mina skor) men annars så är hon tyst om dagarna och sover. Vilket är väldigt skönt. En stor lättnad faktiskt. Hon har även löpt sin andra gång, lite mer gnällig denna löp o mammig, men har haft rätt bra aptit under den tiden, vilket är ovanligt.. haha.

För mig själv så är det mycket jobbande just nu.. Ska även jobba julhelgen, men nyår är jag ledig iaf! Har inte tagit tag i om jag ska plugga halvtid o jobba samtidigt eller satsa 100% på studierna.. Så ska fundera vidare på detta.. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress